Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A18n53e80ž42k77a 23J 94Ř96e31h37o18ř98o12v28á 8336428

Zaplať pánbu, za kuřácké restaurace. Rozhodně je tam menší pravděpodobnost se setkání s dětskými roztomilými, vřeštícími osobnostmi. Až budou zakázány kuřácké, opravdu nepůjde kam jít ať pro kuřáky, nebo nekuřáky, protože budou všude vřískat parchanti.

+1/0
4.12.2014 11:36

M27a54r62i26á87n 74B72é48r34e67š 1652262206754

Ťažké detstvo, čo?

+1/0
4.12.2014 11:37

A82n71e21ž55k91a 92J 70Ř27e98h74o78ř33o89v19á 8176748

Ani ne, jen mám ráda klid.

+1/0
4.12.2014 12:01

M85a35r38i51á35n 38B55é36r63e69š 1282232766614

A teraz tú o Karkulke, ju?

0/0
4.12.2014 12:05

A62n70e31ž98k65a 50J 73Ř34e37h90o48ř90o62v90á 8556318

Vy si libujete, když kolem lítaj vřestící osobnosti a strkaj vám pazoury do talíře?

+1/−1
4.12.2014 13:26
Foto

V72l31a32d50i78m66í64r 88K44r41o11u27p58a 8107158361712

Jasně, obzvláště v noci z pátka na sobotu se to po pražských barech dětmi jen hemží...:-)

+2/0
4.12.2014 11:42

Z57d42e25n29ě37k 23Z22a56j59í55č59e68k 2903502288835

Mam dojem, ze paní mluvila o restauracích, ne o barech

+1/0
4.12.2014 20:16

B34o57h53u16s48l15a89v 88N68e27d43ě22l43a 6586298700362

To že nekuřáci nemají zakázaný vstup do kuřáckých hospod je jen ukázkou tolerance ze strany kuřáků...a také ukázkou značné nedůslednosti, protože opačně to takto neplatí.

0/0
3.12.2014 20:29
Foto

V39l44a64d21i98m59í74r 72Ř94e28h97á72k 5478268570751

Pane Nedělo, a jakpak jste přišel na to, že kuřáci nemohou navštěvovat restaurační zařízení?;-D

0/0
3.12.2014 21:40
Foto

V68l15a92d65i31m81í67r 72K96r84o24u78p63a 8377878291302

Ve svém profilu píšete, že máte zálibu v psychologii. Toho se držte, najděte si nějakého hodně dobrého a schopného psychologa, a s tím si často povídejte. Možná to k něčemu bude...

+1/−1
2.12.2014 16:13

Z34d35e39n29ě33k 59Z84a58j86í50č41e51k 2723212518735

;-DR^;-D

0/0
2.12.2014 17:18

M17i49l91a97n 88S67t66e46h79l95í29k 7950469833741

Autor by měl vědět, že podnikání ve veřejném stravování má své, státem určené mantinely, do kterých se musí každý provozovatel vejít. To znamená, že musí mít stanovený počet WC, musí splňovat přísné hygienické normy, musí mít příslušně vybavenou kuchyni, pokud chce vařit teplá jídla. Kromě toho musí vyhovět zákonu i v tom, že nebude nálevat mladistvým, či podnapilým. To vše je součástí jakési licence, kterou stát provozovateli poskytuje. Pokud tedy stát do podmínek provozování veřejného stravování zahrne i povinnost zajistit nekouření v místnostech, kde se podává a konzumuje jídlo, nejde o žádný zásah do práv podnikatele, jak s oblibou tvrdí zastánci kuřáckých provozoven.

+5/−1
2.12.2014 11:12

P97e72t46r 18P95á33l26k83a 6553156250882

o zásah do práv se nepochybně jedná. Zásahem do práv je vlastně i to, že v té hospodě nesmíte jedenáctiletým dětem prodávat heroin.

Debata se vede o přiměřenosti takového zásahu. Zatímco se zákazem prodeje heroinu dětem nemá patrně drtivá většina veřejnosti problém, u zákazu kouření není ten poměr tak jednoznačný.

0/0
2.12.2014 11:26
Foto

I40v94o 60C55i20l17i38c71h 1390982601624

Rozdíl je v tom, že heroin je zakázaný plošně, všem a všude. Osobně bych neměl vůbec nic proti, aby stát zakázal kouření plošně všude, kde je to státní nebo obecní vč. ulic, parků a náměstí. Ale to neudělá a raději strká rypák do soukromého vlastnictví, kde veškeré náklady toho státního rozhodnutí musí nést soukromník a ještě ty kuřáky tím, jako bonus, vyžene z uzavřených soukromých prostor, kam nikdo chodit nemusíme, ven na veřejné prostory, kudy naopak musíme chodit všichni vč. dětí ;-€

+3/0
2.12.2014 11:54
Foto

V86á55c43l98a37v 22C10h82u88c76h93m43a 6755861358896

Osobně bych neměl vůbec nic proti, kdyby stát zakázal kouření a alkohol plošně všude. Pak by to mohlo pokračovat zákazem konzumace masa, používání aut, sexu atd. atd. Tahle již napůl totalitní společnost by se pak hodně rychle a ráda vrátila ke svobodné společnosti.

+1/0
4.12.2014 9:43

M44i75l18a58n 72S15t89e68h87l89í34k 7170849243441

O zásah do práv se nepochybně  n e j e d n á. Je to naprosto stejné, jako kdybyste tvrdil, že povinnost mít v provozovně WC je zásahem do práv provozovatele. :-P

+3/0
2.12.2014 15:13
Foto

I85v90o 73C96i95l13i83c71h 1260482941964

A není snad? 8-o Ať si zřídí knajpu, kde se bude močit do žlábku přímo před pípou, to je jen jeho věc. A fakt, že mu tam nejspíš nebudou chodit lidi a on přijde na buben, je pro změnu zase jen jeho problém.

0/0
2.12.2014 15:17

M28i73l30a30n 55S93t94e30h50l87í57k 7950869543181

Ale no tak. Pak byste klidně mohl tvrdit, že zákaz eutanazie je pro soukromé lékaře zásahem do jejich práv, nebo že zákaz pořádně zfackovat drzého žáka je zásahem do práv učitele atd. Všechno se snad nedá řídit všemocnou rukou trhu. :-)

+1/0
2.12.2014 15:43
Foto

I12v14o 24C68i54l89i13c68h 1780902311154

Ale no tak, to už debatu odvádíte někam zcela jinam. Ne že by to nebylo také zajímavé téma, ale sem nepatří.

PS: Obecně nemám nic proti eutanasii ani zfackování drzého žáka.

+1/0
2.12.2014 15:52

M88i27l36a23n 60S54t41e69h47l42í95k 7380859443361

Tak dobře, uvedu tedy jiný příklad. Podle vaší logiky je zásahem do práv stavitele mostu jeho povinnost dodržovat státem stanovené normy. Ono totiž povinnost mít v provozovně veřejného stravování WC není nic jiného, než dodržení určité  n o r m y.

+1/0
2.12.2014 15:57
Foto

I85v88o 13C29i87l92i97c69h 1130712581904

Ten most je soukromý a na soukromém pozemku? 8-o

+1/−1
2.12.2014 20:18

M38a48r81i98á24n 66B75é67r17e88š 1422262366484

Tak ešte raz a pomaly - žiadna hospoda nebola a nikdy nebude súkromným majetkom, naštudujte si definíciu súkromného majetku. Hospoda je miesto pre podnikanie a ako také podlieha zákonom o podnikaní. A tie neurčuje majiteľ hospody, ale štát prípadne miestna správa, ktorá má na podnikanie právo. Môžeme s tým nesúhlasiť, môžeme sa čertiť, ale zatiaľ nikto v histórii ľudstva nevymyslel nič lepšieho. Ak nájdete niekde miesto, kde to tak nie je, tak sem s ním. Rád sa opravím.

+3/0
3.12.2014 21:30
Foto

V22á22c72l28a78v 42C67h10u10c48h89m97a 6325451848556

Mám rád tyhle bolševiky co si myslí, že když jim někdo někde umožní přístup, tak si hned myslej, že je to všelidové. Nezklamal jste pane Béreš. Dlouho vás již považuji za velmi kovaného. ;-)

+1/0
4.12.2014 9:46

M77a31r32i16á58n 69B33é74r29e70š 1782552926694

Vždy ste bol mimo mísu, Veno, nesklamal ste ani teraz.

+1/0
4.12.2014 10:03
Foto

V62á63c17l75a29v 79C89h70u13c57h90m88a 6575831758776

Ano, mimo vaši mísu budu vždy, v tom máte pravdu. S bolševickým myšlením jsem se rozešel již v útlém mládí.

+1/0
4.12.2014 10:32

M81a30r89i84á65n 36B66é65r25e47š 1912122486324

Vy určite ;-D;-D

0/0
4.12.2014 11:03

M48i97l47a45n 41S24t77e51h55l24í51k 7290409433571

Hospoda je soukromá jen do té míry, že objekt a vybavení patří jejímu majiteli, nikoliv však služby, které v ní poskytuje za státem daných podmínek. Něco jiného je, když takovou provozovnu majitel označí za soukromý klub, kde se schází jeho přátelé a známí. Tam ať má třeba turecký záchod.

+1/0
4.12.2014 8:52
Foto

V74á93c54l92a98v 80C92h89u65c12h96m47a 6695821268406

Přijďte ke mně do obchodu, představte se, že jste Milan Stehlík, co je přesvědčen, že služby nejsou soukromé a předvedu vám, zda jste v soukromém podniku nebo veřejném.

+1/0
4.12.2014 9:48

M31i15l20a55n 57S42t16e33h32l66í77k 7690549323771

Jinak ještě k té vaší poznámce o soukromém mostu - když si stavíte vlastní dům, i tak musíte dodržet normy, jinak vám ho nezkolaudují.

+1/0
4.12.2014 8:56
Foto

V91á71c70l54a92v 31C55h42u81c94h50m96a 6715401608216

Ano, totalitní stát si osobuje právo kecat do všeho. Dokonce i do toho jak máte splachovat na záchodě. A otroci tomu ještě tleskaj a všemožně si obhajují své právo býti otrokem.

+1/0
4.12.2014 9:50

M87a92r46i19á83n 85B24é68r69e31š 1352302216474

Každý štát si osobuje kecať do topho, ako bude vyzerať podnikanie na jeho území. každý štát je teda podľa vašej definície totalitný? Dajte sem príklady štátov na svete, kde štát nereguluje podnikanie a necháva mu absolútne voľný priebeh. Prosím, fakta.

+1/0
4.12.2014 10:05
Foto

V66á86c20l34a76v 25C89h94u84c34h48m20a 6695571848126

Ono je trochu rozdíl v tom zda stát reguluje třeba to, že nemůžete vařit z nebezpečných surovin nebo to jakou provozovnu chcete vlastně provozovat. Jako zákazník restaurace těžko budete s sebou nosit přenosnou laboratoř, abyste zjistil, zda je jídlo vůbec poživatelné. Ale zjistit, že kuřácká hospoda vadí, to zvládne drtivá většina svéprávných zákazníků a drtivá většina normálních zákazníků, kterým cigaretový kouř vadí, do takové hospody nepoleze. Bolševici ale na to jdou jinak, ti si chtěj prosadit, aby mohli kamkoliv a klidně zlikvidují jinému podnik jen aby dosáhli svého. To skutečně s hygienou ani zdravím nemá nic společného.

+2/0
4.12.2014 11:00

M54a22r44i73á41n 59B69é46r63e32š 1112482286714

Odkláňate ako tradične diskuziu tam, kde sa Vám to hodí. Najprv nazvete všetkých otrokmi, nazvete štát totalitný a potom už cukáte. Ani ja ani pán Stehlík sme nič nehovorili do nezmyselného kecania do podnikania, hovorili sme obecne o podnikaní a o zasahovaní štátu do podnikania. Vy ste to nazval socialistickým a totalitným uvažovaním. Teraz odrazu meníte rétoriku a pripúšťate, že štát má právo kecať do podnikania. Podobne ako u iných prípadov, neviete kam z konopí a vypúšťate demagogické slová, aniž by ste sa nad nimi aspoň trochu zamyslel.

+1/0
4.12.2014 11:08
Foto

V20á17c74l94a83v 25C30h56u50c65h35m62a 6535351488366

Ale právě zákaz kouření je oním nesmyslným zasahováním do podnikání o kterém já píšu. Vy i pan Stehlík to srovnáváte s normami a pravidly, proti kterým nikdo nic nemá a nikoho vlastně neobtěžují vyjma grázlů, kteří vám klidně naservírují jídlo, které ohrozí vaše zdraví.

+1/0
4.12.2014 11:50

M10a22r23i56á86n 60B88é60r76e30š 1332862326374

Možno by ste si mal po sebe prečítať ešte raz svoje príspevky, pán Chuchma. Aby ste mal predsatvu o tom, o čom vlastne píšete. A o čom sme písali my dvaja. Napríklad mi ukážte, kde ja píšem a zastávam sa absolútneho zákazu fajčenia v hospodách. prosím.

+1/0
4.12.2014 11:53

P95e27t84r 76P58á53l35k54a 6373386600882

hospoda, kde se "žije na plný pecky", se pozná tak, že tam "jukebox hraje ostošest"? ;-D

Zkus mi u nás v hospodě zapnout jukebox a vynesu tě v zubech aniž bych před tím típnul cigaretu!

+2/0
2.12.2014 10:56

I86l80o29n15a 21E43r45n50e19s54t60o66v81á 7593409535700

Budu se opakovat. Ale nedá mi to:

Citace s WM MAGAZÍN, sekce Zdraví:

"Kouření tabáku "vynalezli" američtí domorodci, kteří vypozorovali jeho léčivé účinky. V čem spočívají? Odkašlávání čistí plíce od hlenu obsahujícího zachycené prachové částice (i ty z radioaktivního spadu!), jichž se tělo jinak nemůže zbavit. Nekuřáci odkašlávají zřídka. Při kouření pravého tabáku vzniká kyselina nikotinová (nicotinic acid), což je základní surovina niacinu, tedy B3, který si tělo neumí samo vyrobit, ale jenž je nezbytným koenzymem sloužícím při buněčném metabolizmu (tvorba energie), obnovování epitelu apod. Vlivem kouření produkují játra a pankreas specifické enzymy sloužící obecné ochraně těla, nejen plic. Kuřáci jsou prokazatelně méně nemocní; a pokud onemocní nebo se zraní, vyléčí se rychleji než nekuřáci. Jsou známy případy lidí, kteří se za nepřetržitého kouření sami vyléčili z rakoviny plic. A naproti tomu spoustu lidí, kteří pro zdraví přestali kouřit, za pár let složila rakovina, i když ne vždy plic. Vtip je v tom, že jakákoli rakovina může vzniknout jen tehdy, když játra a pankreas přestanou vyrábět zmíněné důležité enzymy - jejichž aktivita je na druhou stranu závislá na specifickém pH organismu."

+1/0
2.12.2014 2:48

I96l91o91n59a 33E80r58n13e10s10t93o98v70á 7613349695150

A další výňatek:

"Mnoho lidí se ptá, jak je možné, že dnes podle reálných čísel umírá na rakovinu plic daleko více nekuřáků než kuřáků. Profesor Sterling se ve svých výzkumných zprávách přiklání k úsudku, že kouření podněcuje v plicích tvorbu tenké vrstvy hlenu, "která utváří ochrannou vrstvu, bránící libovolným rakovinotvorným částicím ve vstupu do plicní tkáně". Toto má v rámci toho, co dnes známe, patrně nejblíže k pravdě. Radioaktivní částice vdechnuté kuřákem ihned polapí vrstvička hlenu, a pak jsou vypuzeny z těla dříve, než mohou prostoupit do plicní tkáně"

+2/0
2.12.2014 2:50

I40l83o49n43a 84E82r77n77e75s38t44o34v46á 7153829375610

Mám dojem, pane Zdeňku, že jste toto také četl:

"Toto poznání může být pro nekuřáky poněkud deprimující. Pokud chcete, nekuřáci, snížit riziko natolik, jak je to jen možné, je tu takové doporučení: Místo abyste prchali před kuřáky v místní hospodě či baru, přisedněte si k nim co nejblíže a vdechujte jimi draze placený kouř z druhé ruky. Vytrvejte, nebuďte ostýchaví; a nasávejte z plných plic. Nebo můžete sami po každém jídle vykouřit jednu cigaretu nebo malý doutníček"

+1/0
2.12.2014 2:53

Z44d78e36n18ě37k 76Z29a15j26í44č74e88k 2833832558355

Nečetl.. Každopádně chápu, že nic není černobílé a že neexistují jen negativní externality ve spojení s tabákem...Tak jak se nám snaží mainstreem prezentovat... Odobně razím heslo: Všeho s mírou.. Já jsem schopný týden nekouřit, pak o víkendu vykouřit krabičku, jindy zas třeba krabičku za týden atd..... Podle mho názoru ideální...

+3/0
2.12.2014 3:04

I97l20o95n68a 87E29r24n25e30s88t55o21v97á 7273719415630

Zda je kouření opravdu škodlivé či nikoli, nebo zda je dokonce prospěšné - to my dva zřejmě nevyřešíme.

Myslím, že jsem snad pochopila, že ve Vašem článku jde o zcela něco jiného.

Jen si ještě dovolím vzpomenout, co nás v roce 1969 na střední škole učili:

že nezdravé je dýchat výfukové plyny a že dobrou ochranou proti tomu je zapálit si na křižovatce cigaretu.

Tak Vám nevím...

+2/0
2.12.2014 3:24
Foto

V91l34a25d41i37m21í78r 32Ř98e20h92á92k 5928308130451

Článek jsem sice nečetl ,ale nějak mi tam chybí zpráva o tom jak se tělo vyrovnává s dehtem, které cigarety spalováním produkují?

+2/0
2.12.2014 5:39

I24l49o45n93a 18E47r28n57e47s62t26o78v12á 7423839795810

To opravdu nevím, nejsem lékař, nejsem patolog.

Je možné, že dehet zůstává ve filtru cigarety; netroufám si to však tvrdit.

Zmíním jen jednu rodinnou historku:

Manžel (kouřící 60 cigaret denně cca přes 20 let) prodělal pneumotorax (prasklá plíce?). Lékaři mu udělali díru mezi žebry, aby se k plíci dostali a mohli to dále řešit. A plíci měl absolutně čistou.

+1/0
2.12.2014 10:57

I63l68o52n27a 24E29r86n96e58s93t35o30v93á 7273529405710

P.S.: A to tehdy kouřil cigarety bez filtru.

0/0
2.12.2014 10:58

I61l32o62n93a 45E44r85n62e25s58t18o45v47á 7293379395340

;-D;-D;-D

Nezbylo mi nic jiného, než si s chutí zakarmovat R^

+3/0
2.12.2014 1:33
Foto

V50l13a87d26i36m52í86r 10Ř81e27h34á39k 5948318540261

,,Nekuřáci vlastně upírají kuřákům v restauračních zařízeních právo na svoji lahodnou cigaretku, neboť v opačném případě by museli kouřit v prostorách k tomu vymezenému, ne-li venku. To kuřáci svým kouřením ,,nikoho neobtěžují" , protože hosté kteří nekouří tato pohostinství navštěvují sporadicky. Zřejmě vědí proč." 

,,Nechci se dočkat chvíle, kdy si majitelé pejsků a kočiček začnou uzurpovat právo na dětská pískoviště, neboť jejím miláčkům se tam nejlépe provádí jejich potřeba. Nakonec hřiště má i jiné atrakce pro děti. Ale budou-li ratolesti chtít mohou si přeci mezi exkrementy hrát i nadále." 

Že by podobnost čistě náhodná?:-)

+2/−1
1.12.2014 21:35

Z79d78e89n44ě47k 76Z15a36j67í16č82e49k 2773302648115

Podobnost nulová.. Hospoda je soukromá, kam má veřejnost přístup. Hospodu někdo postavil,vybavil atd za svoje prostředky. Pískoviště je veřejná služba, kterou poskytuje město... Postaveno z peněz daňových poplatníků, nikoliv ze soukromých... Pokud by to pískoviště stálo na mém pozemku a bylo moje tak vám má bý taky prd do toho, jestli na něj chodím venčit pejska..

+6/0
1.12.2014 22:03
Foto

V78l90a39d36i14m28í74r 31Ř80e76h21á15k 5908418700411

Vaše mladost Vás omlouvá. Ovšem i soukromé pohostinství musí splňovat jistá kritéria, ať se provozovatel, byť soukromník staví na hlavu nebo ne. Takže veřejné prostory určené ke konzumaci pití a jídel lze provozovat jen za státem daných podmínek. Tím se chrání především zájmy konzumenta. A pokud se toto některému podnikavci nelíbí, pak může jít prodávat třeba lahváče na nádraží. Vy když jdete v Kauflandu na veřejný záchodek taky předpokládám očekáváte veškeré hygienické opatření. A mimochodem ne všechna hřiště jsou zpřístupněna všem. Jsou i taková, na které pokud je hodlají děti navštívit musí mít rodiče zajištěnou čip kartu, bohužel zvířata si tam cestu najdou tak jako tak.

+3/−3
1.12.2014 22:26
Foto

I37v66o 57C84i89l61i28c23h 1440812421864

Ano, soukromé pohostinství (a nejen to) v tomhle etatistickém státě bohužel musí splňovat jistá násilím vnucená kritéria. A to je dle mne špatně. Proč by někdo nemohl provozovat knajpu, kde se třeba močí do žlábku přímo před výčepem? Je jen a pouze problém majitele, že by mu tam asi nikdo nechodil. A pokud by mu tam i přesto někdo chodil, tak je to pořád jen a pouze věc mezi majitelem a jeho specifickými hosty. Já osobně bych tam nešel, Vy snad ano? Ovšem nemám vůbec nic proti tomu, aby tam šel někdo, komu to vyhovuje.

Dokonce bych neměl nic ani proti tomu, aby někdo nabízel jídlo ze zkažených surovin, pokud by tuto skutečnost předem dostatečně deklaroval (stejně jako nyní dostatečně deklaruje, že ta knajpa je kuřácká a tudíž zdraví škodlivá). Prostě bych se tam najíst nešel.

+6/−1
1.12.2014 22:39

V73l65a45d79i47m42i98r 67T27ů35m51a 3573971234

Vy jste pane Řeháku pana Zajíčka nepochopil. Dejme tomu, že si postavíte na svém pozemku pískoviště a budete deklarovat, že zde mohou venčit lidé třeba psy. Ovšem najednou někdo vyskočí a začne se dožadovat, že nemá v okolí žádné pískoviště a jeho děti si budou chodit hrát na to Vaše. A vy jste povinen jim to nejen povolit ale zajistit, že tam nebude nikdo chodit venčit svého psa. A ponesete za to odpovědnost a náklady. Takže důvod pro které jste pískoviště původně postavil ho nezajímá. Náklady a práci, které jste s tím měl ho nezajímají. To, že je to na vašem pozemku ho nezajímá. Co by ste na to říkal?

+5/0
2.12.2014 6:15



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.